
Lär känna Ellinor, kundkoordinator
För tillfället jobbar jag med upphandlingen av vårt nya supportupplägg som kommer under året. Vi önskar ha en support som kan hjälpa kunden på kundens villkor, dygnet runt. Idag har vi bara en svarslösning där dom kopplar vidare till oss, men vi vill att kunden ska kunna få hjälp dygnet runt. Vi hoppas att upphandlingen är klar under sommaren och att upplärningen kan starta i september.
I övrigt pratar jag mycket med kunderna och hjälper dem på telefon mellan kl 9-15. Och jag älskar att prata med kunderna, av dem får vi en massa input som vi kan se om vi kan omsätta i organisationen! Den vanligaste frågan från kunder brukar gälla fakturakopior, eller frågor kring kundportalen. Vi får även en del driftfrågor från kunderna, det är varierande frågor från högt till lågt. Varannan vecka har vi kundserviceärenden och varannan vecka jobbar vi med fördjupning, då jobbar jag bland annat med att få klart upphandlingsunderlaget eller upprättandet av ett komponentregister. Jag håller även på att finslipa det sista gällande manualer och rutiner kring vår nya växel.
En annan sak jag jobbar med är processerna kring störningshanteringen. Jag har en hel del möten brett över företaget för att kunna förändra/förbättra störningshanteringen gentemot våra kunder. Just för tillfället jobbar jag med våra beredskapsslingor som gör att vi bygger bort personberoendet på Norrenergi, detta behövs inför införandet av den nya supporten.
Det jag gillar med min roll är att jag får vara med och förändra och förbättra, vi kan alltid förbättra för kunderna och för oss och det är ett jobb som aldrig blir klart. Jag tycker verkligen att jag har bästa jobbet! Det är så fantastiskt roligt att jobba här, jag gillar att det aldrig står still och att man alltid vill bli bättre. Vi har alltid framdrift i allt vi gör samtidigt som det är högt i tak!